Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Idak Y$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2
|
1. |
Idak Y. Objects of landscape architecture in formation of city morphology [Електронний ресурс] / Y. Idak, I. Rusanova // Architectural studies. - 2016. - Vol. 2, Num. 2. - С. 109-118. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/arcs_2016_2_2_9 Описано містобудівний розвиток Львова в історичному контексті, місце і роль об'єктів садово-паркового мистецтва та ландшафтної архітектури, до розроблення яких був залучений відомий інспектор міських плантацій Львова на зламі XIX - XX ст. А. Рерінг, а саме парк Кілінського (тепер Стрийський), Гетьманські вали (тепер проспект Свободи), парк Залізна Вода та ін.
| 2. |
Idak Y. Establishment and development of morphology as a basic science and its potential in the theory of urban planning [Електронний ресурс] / Y. Idak // Architectural studies. - 2021. - Vol. 7, Num. 2. - С. 173-182. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/arcs_2021_7_2_9 Визначено та охарактеризовано основні етапи становлення морфології як наукового вчення. Аналіз літературних джерел показав, що морфологія впродовж свого розвитку впевнено переросла статус важливого розділу в біології, ставши самостійною та пройшовши всі етапи становлення, характерні для будь-якої наукової галузі. Процес становлення пов'язаний з описом досліджуваних об'єктів і розробленням на його основі теорій, спрямованих на виявлення характерних ознак, пояснення властивостей і практичного їхнього застосування. Варіативність еволюції матерії, різноманітних способів наукового пояснення та множинність методологічних підходів до визначення поняття "форма" зумовили порівняльний аналіз категорійного аналогу "морфологічного" у філософії. У філософії розуміння форми зводиться до семантичної єдності (цілісності) розрізнених речей, зміст яких відображений у фігурах на визначеній матеріальній основі (субстраті). Окреслено проблеми визначення поняття "форма" в теорії містобудування та урбаністиці, зумовлені різним його трактуванням і змістом, який варіюється залежно від поставлених завдань і співвідношення з іншими галузями знань. В одних дослідженнях (екологічних, економічних та ін.) форму розуміють як зовнішній вигляд та обриси визначеної матеріальної дійсності, а в інших (переважно в працях філософського, соціологічного, культурологічного спрямування та ін.) - як зовнішнє вираження певного змісту. Не менш дискусійною залишається проблема визначення поняття "урбаністична форма", що здебільшого застосовується для опису фізичних характеристик елементів міста. Також через можливість пізнання форми в межах композиції та високий рівень її наукової розробленості в теорії містобудування сформувався погляд розглядати форму як суб'єктивну категорію. У цьому дослідженні форму слід трактувати як об'єктивну характеристику зовнішнього виразу матеріально наявного предмета. Тому прийнято, що форма міста - це виражальна риса міста, якій притаманний певний комплекс морфологічних значень та їхніх формальних показників. У містобудуванні в контексті вивчення морфології міста форму слід розглядати як характеристику двовимірної моделі фіксованої частини території міста з усіма наявними будівлями та спорудами.
|
|
|